Thursday, May 24, 2012

Cat il iubesc pe Moody?

Stau si ma intreb cateodata cat de mult il iubesc pe Moody. Sunt momentele cand l-as arunca pe geam sau cand l-as inchide undeva sa nu mai latre sau sa nu ma mai innebuneasca. Un prieten a spus odata ca bichonii sunt niste catei iesterici si mare dreptate a avut. Insa de fapt, Moody este un babydog, astfel ca nu stie el inca sa inteleaga ca mi-e rau sau ca sunt obosita sau ca vreau putina liniste.

Am observat ca Moody se comporta precum mine si ca imi preia starea. Daca eu sunt linistita se linisteste si el, daca sunt agitata nu are stare. 
M-am gandit ca nu voi fi capabila sa am grija de un catel, ca este o responsabilitate pe care nu vreau sa mi-o asum. M-am gandit tot timpul ca nu as putea dormi cu un catel in pat. Insa iata ca dorm. Imi amintesc de prima zi cand am luat in brate ghemotocul. Semana cu un pamatuf de lana alba, cu doua bobite negre drept ochisori. Mi-a duc aminte ce am simtit si ma gandesc ce a simtit si el.

Recunosc ca am mai avut ganduri de-al parasi pe Moody la cineva care ar avea mai multa rabdare decat mine. Insa mi-am adus aminte de un catel ciobanesc pe care l-am cunoscut odata. Nero facea numai prostii in curtea in care locuia: manca florile, rasturna ghivece, fura incaltari, facea gropite in gazonul de iarba. Dupa o perioada stapanii lui l-au dat altcuiva. Am aflat apoi ca din ziua urmatoare Nero a devenit un caine trist si apatic. Pentru ca ei, cateii, sunt atasati de primul stapan, de cel care i-a pus laptic in farfurie cand mama lui nu mai era aproape. Sunt sigura ca Nero sufera si acum.

Drept urmare, Moody si in general un catel nu are nici o vina ca nu are o putere de decizie si ca nu isi poate exprima opinia. Ca nu are glas sa iti declare iubirea si ca noi oamenii cateodata ii folosim intr-un fel pentru a ne alina zilele, pentru a ne inveseli vietile. 

Asa ca m-am hotarat sa fiu responsabila pentru Moody, sa nu ma mai gandesc vreodata ca as putea sa il parasesc.  Chiar si cand este catel rau sa imi aduc aminte de prima noastra intalnire si de ochisorii lui negrii din ghemotocul de lana.

No comments:

Post a Comment

Most wanted

Afisari