Thursday, May 03, 2012

La Tiganci

Am citit La Tiganci la varsta in care citeam lecturile obligatorii pentru scoala. Nu prea am inteles mare lucru atunci insa comentariile literare m-au ajutat sa inteleg ce era de inteles. 

Zic ce era de inteles pentru ca am recitit cartea zilele trecute. Imi aduc foarte bine aminte simbolurile si expunerea criticilor pe care le-am invatat la scoala. Insa de data aceasta am vazut povestea cu alti ochi. Mi-am sters din minte ceea ce stiam si mi-am gasit noi interpretari. Am vazut alte simboluri, am simtit alte lucruri. Am incercat si un lucru nou, sa citesc literatura fantastica intr-o avansata stare de oboseala. Cel mai interesant este cum mintea noastra lucreaza mai profund atunci cand o scoti din conditiile ei de normalitate. 

Mi-a placut Eliade mereu si imi va placea sa il descifrez la orice varsta. Se spune ca, perceptiile despre literatura sunt altele, la varste diferite, asa ca voi reciti carti care odata au fost obligatorii. 

Ma intreb ce mai face Otilia si daca de data aceasta, cu mintea mai inteleapta, as putea sa o inteleg?!

No comments:

Post a Comment

Most wanted

Afisari