Sunday, December 25, 2011

Life balance: body & mind

Cum incerc sa am o viata sanatoasa si echilibrata? Pai cred ca sunt necesare doua perspective: body & mind.


De bady nu prea ma ocup cum ar trebui, recunosc, insa fac pasi mici spre asta. Acestia sunt:

1. Minim doua ceaiuri pe zi.

2. Pe cat se poate de putina Cola & alte sucuri de genul (la mine acasa nu cumpar niciodata suc, prefer un ceai sau un lapte).

3. Apa. Cam greu cu apa pentru ca nu prea mi-e sete. Si cand nu iti este nu bei. Insa la serviciu imi pun intr-o sticluta de 0.5 ca sa vad cat beau. Uneori o beau pe toata, alteori uit chiar ca exista pe birou.

4. Manacare. Nu stiu cum se face insa la serviciu mananc foarte ordonat: ce trebuie, chiar daca nu imi place enorm (de ex. spanac care nu imi place insa ii stiu beneficiile=il mananc). In rest sunt cam dezastru, mananc ce nu trebuie sau mai mult decat am nevoie, daca am prin preajma. Insa lucram si la acest aspect.

5. Cateva suplimente naturale: am primi de curand de la Herbalife un supliment de baut pentru un corp sanatos. Mai iau si un Liv 32 pentru ficatul meu ostenit cateodata sau niste vitamine iarna.

6. New entry: masaj. Se incadreaza si la categoria body insa cel mai mult la mind. Prin masaj iti relaxezi corpul, il ajuti sa se detensioneze.

7. Creme & stuff de calitate. Pentru ca am incredere in apele termale si in alte chestii de genul.

8. Somn. Cand am timp il dorm, cand nu imi asum acest lucru. Daca nu am nimic de facut, telefonul silent, draperiile trase si la somn. Daca am lucruri importante, nu le prapadesc cu somn.

9. Sport? Hmmm...aici stau foarte prost. In afara de putin ski si de niste plimbari cu bicicleta nu prea ma incadrez. Insa este pe lista de To do.

10. Mers la doctor din cand in cand, in limitele nornalitatii, si acolo unde se cer vizite cu o anumita frecventa. Si ascultat sfaturile doctorului pentru ca m-am convins singura ca nu le stiu eu mai bine ca el :))


De mind insa ma ocup mai mult, poate si pentru ca efectele sunt vizibile in timp scurt:

1. Invatat. Daca am ocazia sa invat ceva nou nu fug de asta. Chiar daca imi solicita atentie , energie si timp.

2. Cunoscut: caut sa cunosc cat mai mult si mai multe din cunoscutul si necunoscutul care ma inconjoara. Nu sunt sceptica la nimic si astept sa cunosc pana sa imi fac o parere.

3. Activitati. Ma "bag" in activitati noi, tot legate de tema cunoasterii: de chestii si de oameni interesanti.

4. Relaxat. Ma relaxez cu ceea ce stiu ca ma relaxeaza, atunci cand sunt incordata sau stresata sau epuizata. Creez chestii la care ma pricep: de la pictat pietre la cadouri hand-made.

5. Citit. Citesc de cate ori prind ocazia si am timp. Citesc chestii pe net, trec dintr-una in alta, cu interes si atentie.

6. Prieteni. Imi petrec cu prietenii timp, sau macar ma gandesc la ei. Le dau fiecaruia importanta necesara.

7. Muzica. Ascult muzica non-stop, pana chiar si in somn. Am gasit niste muzica de adormit, cu sunete din natura, care contribuie la un somn bun.

8. Vise. Visez cat pot de mult si depasesc in visele mele granitele normalului si ale cunoscutului.

9. Filme. Ma uit la cateva seriale, care ma amuza sau ma relaxeaza prin deconectare de viata reala. Traiesc cu personajele cat pot, si obtin un sentiment foarte interesant.

10. Ras si distractie. Rad de cate ori am ocazia si nu ratez distractiile ce imi ies in cale.


Published with Blogger-droid v2.0.2

No comments:

Post a Comment

Most wanted

Afisari