Wednesday, January 30, 2013

We have to talk about Kevin

De ceva timp m-a apucat patima cititului. Insa cititul acela in metrou, in bucatarie cu mancarea in fata, pe strada, pe la colturi, peste tot. Mai ales atunci cand prind ceva interesant, insa fara lipsa de modestie, tot ce am ales pana acum a fost foarte captivant.

Insa de departe cea mai captivanta carte a fost "Trebuie sa vorbim despre Kevin". Am citit-o cu sufletul la gura, mi-am format pareri pe care le-am intros pe toate fetele pana la sfarsitul cartii. M-am gandit si razgandit, m-am asociat putin cu personajul, m-a impresionat si enervat in acelasi timp.

Am hotarat sa vad si filmul in cele din urma, sa vad daca seamana cu ceea ce mi-am imaginat eu si desigur sa vad ce au transpus producatorii.

Diferenta carte / film este nemarginita. Cartea surprinde detalii care mie mi s-au parut relevante pentru concluzia finala insa pe care nu le-am regasit in film. Daca citesti cartea tinzi sa acorzi compasiune lui Kevin, sa te ingrozesti de unele actiuni ale Evei, sa o "scuzi" putin pe Eva pentru ca si-a iubit libertatea mai mult decat copilul insa sa nu o ierti pentru dezastrul pe care l-a construit in Kevin. Filmul pune lucrurile in alta lumina. In film Eva este o victima a propriului copil, un copil diabolic care ii face viata un cosmar. Un copil care este capabil sa isi omoare tatal si sora si alti 11 colegi cu sange rece, folosind ca arma abilitatea extraordinara de-a trage cu arcul (pasiune cultivata chiar de tatal sau). Cu toate ca filmul este saracacios in detalii mi-a placut amaestecul de secvente fara ordine cronologica.  Coloana sonora este foarte bine aleasa, gasesti muzica cu note pozitive in secvente pline de drama. Flimul are foarte putine dialoguri si mult accent pe cadre, muzica, etc.



In concluzie, merita toti banii atat cartea cat si filmul. Insa mi-am promis ca voi urma acelasi curs firesc al lucrurilor: citit apoi vazut, pentru ca filmul este posibil sa imi creeze o proveste sumara despre ceva ce as putea sa imi imaginez in alte o mie de moduri din cartea care a stat la baza.

No comments:

Post a Comment

Most wanted

Afisari