Saturday, January 18, 2014

Nordic music

De ceva timp fac un deep search dupa descoperirea unei fromatii / producator etc. care imi place. Adica: il caut pe wiki sa vad putin istoria lui, in ce tara s-a nascut sau traieste, ce albume, cu ce a avut cel mai mare succes. Apoi caut in youtube un album si il ascult pe tot, eventual la serviciu cand nu trebuie sa fiu foarte atenta la muzica dar muzica ascultata cand lucrez mi se imprima in subconstient si ajung sa o absorb foarte tare.

Am inceput cu Pink Floyd acum vreo doi ani. Am continuat cu Massive Attack, Radiohead. I-am descoperit si pe Portishead, Florance + The Machine, Muse, Morcheeba, The XX, The Cure, Bjork, Roykshopp. Si desigur, inca din liceu imi placeau Moby, Gorillaz si Prodigy. Incep cu pasi mici sa ma uit la Jazz si multe stiluri asociate: funk, punk, groove, blues, R&B, etc.

Mi-am dat seama ca tind sa ascult multa muzica a nordicilor. Pentru ca majoritatea sunt de acolo. Acest lucru m-a condus catre intrebarea: de ce compun nordicii o muzica atat de buna sau cel putin care rezoneaza in mine atat de tare? Ce ii determina? Poate vremea, e in general mai frig sau mult mai frig ca la noi (Finlanda, Suedia) si acest lucru ii izoleaza pe oameni. Frigul este o bariera pentru comunicare si socializare. Asa ca acesti oameni, stand retrasi in lunile de ploi sau iarna prin casele lor albe traisc niste stari care ii determine sa creeze aceasta muzica minunata. De ce rezoneaza in mine muzica nordicilor? Pentru ca asa simt si eu iarna, bariera impotriva comunicarii cu alti oameni. Daca ma uit putin retrospectiv pe blog, cele mai multe simtiri transpuse in posturi le-am avut iarna.

Am cunoscut si cultura sudicilor si aici am sa sar la alt subiect. Soarele si lumina multa pe care o au ii fac mai fericiti zic ei. Sunt sociabili si duc o viata sociala excesiva in parerea mea si se bucura mai mult de tot. Insa ciudat este ca, nu ma atrage nici un tip de muzica a lor, si ma gandesc daca as putea trai in spiritul lor?!

Am facut o corelatie mai mare, intre muzica pe care o descopar, cultura tarilor de unde provine acea muzica si cultura, particularitatile zonei opuse (Northen Europe vs. Southern Europe). Chiar ma gandeam in ce timp de cultura ma potrivesc mai bine si acum cand am facut o comparatie prin elementul comun muzica descopar ca m-as potrivi mai tare sa locuiesc intr-o tara nordica. 

Ma incanta timpul petrecut de calitate pe care il am in ultimul timp cu mine pentru descoperiri mega tari! (sper sa ajungeti si voi la aceasta stare si gandire).

Shinedd^^

No comments:

Post a Comment

Most wanted

Afisari