Saturday, September 21, 2013

Rosia Montana - NU SUNTEM DE VANZARE!!! #2



Revolutia Hipsterilor.

Am participat duminica trecuta la protest si am de gand sa particip si duminica aceasta. Am tot "auzit" pe internet ca toata aceasta manifestare este denumita Revolutia Hipsterilor. Am tot vorbit cu oameni din jurul meu, de diferite varste si pot spune ca am tras niste concluzii pe care vreau sa le impartasesc aici. 

Cine sunt Hipsteri? Am sa pun o scurta descriere de pe urbandictionary care mie imi suna foarte reprezentativa pentru aceasta categorie de oameni:
"Hipsters are a subculture of men and women typically in their 20's and 30's that value independent thinking, counter-culture, progressive politics, an appreciation of art and indie-rock, creativity, intelligence, and witty banter."
Ca sa spun in cuvintele mele hipsterii sunt acea categorie de oameni care se implica in cauze pe baza de valuntariat, care asculta muzica necomerciala, care prefara vintage in loc de 'la moda', care merg cu bicicleta sau pe jos pentru ca este mai eco, care manaca bio si vegan, care apreciaza arta si natura, care incearca sa faca lucrurile altfel decat marea majoritate. Ei se lupta cu necomercializarea oamenilor si gandirilor, si incearca sa nu faca parte din turma de oi condusa de interese politici si financiare. Sunt cei care vad viata in culorile instagram. Tot ei sunt cei care inca mai cred si inca mai spera, care au insufletire pentru a schimba lumea intr-un loc mai bun. Poate unii dintre voi considera ca acesti sunt niste visatori si traiesc intr-un norisor pufos departe de realitate, insa cred ca este de o mie de ori mai sanatos si mai frumos sa poti vedea partea frumosa din tot gunoiul care exista in jur...

Cine a participat la protest? Ei bine, da, cam acest gen de oameni. Am incercat sa gasesc niste explicatii pentru categoria oamenilor de la protest. Am ajuns la concluzia ca media de varsta este undeva in jur de 30 de ani. Poate pentru ca aceasta este generatia care nu a trait foarte mult in comunism si nu are imprimate adanc principiile bolnave ale acestei ere, care inca mai crede si spera in schimbare, care nu este obosita si secatuita de mizeria din politica si societatea romanesca. 

Ce vom obtine? Poate nimic sau poate vom reusi. Avand in vedere interesele financiare majore si gradul de coruptie ridicat din acest sistem mi-am cam pierdut speranta... Insa vreau sa simt ca am incercat si ca nu am trecut nepasatoare pe langa lucrurile grave din jurul meu. Vreu sa fiu punctul acela din poza la care se vor uita politicienii cand le va trece prin cap gandul ca romanii si-au invatat copii ce inseamna atitudine.

Asa ca, pentru cunoscatori, ne vedem duminica, in acelasi loc, la aceasi ora, in aceasi Revolutie Hipstereasca pentru salvarea Rosiei Montane.

#unitisalvam , #rosiamontanta





Foto: Daniel Vrabioiu

No comments:

Post a Comment

Most wanted

Afisari